2011. július 3., vasárnap

Filmajánló: A Könyvek Hercege

Cím: A Könyvek Hercege
Angol cím: Whisper of the Heart
Japán cím: Mimi wo Sumaseba
Év: 1995
Műfaj: romantikus dráma, animáció
Hossz: 111 perc
Rendezte: Hayao Miyazaki

Leírás:
Shizuku egy álmodozó kamaszlány, aki hogy kiszakadjon a mindennapok szürkeségéből, szabadidejét a könyvtárban tölti. A kölcsönző-kártyákon különös dologra lesz figyelmes: az általa kivett könyveket egytől-egyig kikölcsönözte már előtte egy Amasawa Seiji nevű fiú. Shizuku kíváncsi lesz, hogy ki lehet a titokzatos olvasó, s kutatása közben nemcsak a szerelemre talál rá, de megvalósítja régi álmát, és ír egy történetet.

Személyes vélemény:
Imádom! Egyszerű, bohókásan romantikus történet az első szerelemről, a megfelelési kényszerről, és a célok eléréséről - no meg azok áráról.
Avagy mit találunk a filmben? Szerelmi háromszöget, sorsszerűen mindenhol felbukkanó macskát, illetve a fontos "mi akarok lenni?" kérdést. Illetve engem olykor irritáló erős megfelelési kényszert. 
A szereplők mind nagyon élethűek, a szülők kellően szülők - Shizuku apukáját egyenesen imádom, annyira megértő és nem karótnyelt a lányával szembenX3 A másik kedvenc felnőttem Seiji nagypapája, akiről lerí, hogy ő az anime tanító bölcse - és mégis imádni való, a saját kis történetével együtt.
Ami a szerelmi szálakat illeti, kiszámíthatóak, de ez nem probléma, mert nem azon van a hangsúly, hanem az akaraton, amivel kitartanak a főszereplőink a céljaik mellett, s a cél megtalálásán.
Külön kedvencem a Báró szobra, amibe egyszerűen beleszerettem =)
Ajánlott mindenkinek, aki egy kis romantikus gyerekmesére vágyik =D


2 megjegyzés:

  1. Jajj, ezt a filmet annyira de annyira szeretem! Életem első olyan Miyazaki filmje volt, amit úgy néztem meg, hogy na, akkor most nekiülök Miyazaki-filmet nézni :D. Ezt a dalt meg hat-hét napig dúdoltam suliban, osztálytársak nagy örömére :D.

    VálaszTörlés
  2. A Báró macska a másik Miyazaki filmből, a Macskák királyságából van. :) Azt is nagyon szeretem! *_*

    VálaszTörlés