2011. július 24., vasárnap

Filmajánló: Balto

Amerikai DVD-borító
Cím: Balto
Rendezte: Simon Wells
Műfaj: színes, amerikai-angol rajzfilm (van élőszereplős része is)
Hossz: 77 perc
Év: 1995
Produkciós iroda: Amblimation

Leírás:

A félig husky, félig farkas Balto esélyt kap a hőssé válásra, mikor 1925 telén az Alaszkai Nome városában kitör a diftéria-járvány, rengeteg gyermek életét veszélyeztetve. Mivel a gyógyszer a súlyos vihar miatt elakad Nenana városában, kutyaszánt küldenek érte, azonban a kutyák (élükön Ceasar-ral) út közben eltévednek a 600 mérföldes úton, amely az alaszkai vadonon át vezet, s Balto az egyetlen, aki a segítségükre siet...

Személyes vélemény:
A rajzfilm valós eseményeken alapul, s a kutyaszán által megtett útvonalon tiszteletből szánversenyt tartanak, sőt, Balto szobra ott díszeleg a Central Park-ban =)
Egyike a számomra legkedvesebb meséknek, mióta az eszemet tudom - és nagy szívfájdalom volt, amikor valahogy véletlenül rá lett véve tv-műsor a VHS-re, amint ez volt (az Anasztáziával együtt). 
Az élőszereplős jelenetek színe, hangulata mesés, a nagymamát külön imádom, bár magyarul nem olyan... igazi a legvégső jelenet. Ami a rajzfilm részét illeti, odavagyok a színvilágért és grafikáért. A színek gyönyörűek, nem túl rikítóak, mindig épp annyira melegek, amennyire a jelenet maga. 
A karakterek jól elkülönülnek - a szegény, hovatartozási gondokkal küzdő magányos főhős Balto, a gyönyörű és kedves lány Genna, az abszolút főgonosz Ceasar, a személyiségéből fakadóan mulattató lúd Borisz, a Balto-t preferáló kislány Rose, akinek az apja ki nem állhatja Balto-t, a Ceasar falkájában kis remegős, meghunyászkodós kutya, mind elkülönülő típus-karakterek. Akiket szeretnünk kell, azt szeretjük, az antihőst pedig ki nem állhatjuk - és ez így van rendjén. 
Az egészben a kedvenc jelenetem, amikor a szakadékba esik Balto és a gyógyszer, és jön a gyönyörű fehér farkas, meg amikor Genna kiviszi a lámpák leoltása után a "sarki fényt" jelzőfénynek =D
Aki pedig a szememben rengeteget változott, az Borisz volt, ugyanis eleinte ki nem állhattam azt a ludat, de manapság majdnem annyira szeretem, mint Balto-t - karakteréből eredően vicces a kétballábassága, de a poénjai és a jó barátsága is imádnivalók =)
Valamint a zene a végén...~ <3
Tudom, hogy van belőle 2. és 3. rész is, s bevallom, azokat nem láttam. Nem csak azért, mert másik stúdió csinálta őket, de sokkal később is készültek (2001 és 2004), valamint nem szeretem az egynél többedik részeket^^"

2 megjegyzés:

  1. Úgy emlékszem, én is láttam, és nagyon szerettem x3
    És a zene a végén gyönyörűűű~ *o*

    VálaszTörlés