2010. november 23., kedd

Bécsi Adventi Vásár



Nemrégiben módom adódott megejteni első külföldi utazásomat - még ha nem is túl messze, de Bécsbe sikerült eljutnom a legutóbbi szombaton, és valami fenomenális élmény volt =) Reggel hét óra magasságában indultunk el, s Győrben álltunk csak meg, majd már száguldottunk is Ausztria felé - majd épp kinéztem az ablakon, mikor árléptük a határt =) Onnantól kezdve árgus szemekkel figyeltem, s mindenre rácsodálkoztam =)


Út közben azt figyeltem meg, a kisebb városokon áthaladva, hogy mennyire rendezett és letisztult volt minden =) Majd megérkeztünk első rendes megállónkra, a Hauswirth csokigyárának mintaboltjába - ha már a csokigyár zárva volt hétvégén... Be is mentünk, s néhány bonbon megkóstolása után elégedetten tapasztaltuk, hogy az éhség elmúlt =) Én pedig nem bírtam megállni, s egy kiló trüffeles bonbont kénytelen voltam venni - öt euróért - mert annyira finom volt =)


Utána a Belvedere-kasténokat néztük meg, kombinált jeggyel az alsót és a felsőt is, s te jóságos ég, valami gyönyörű épület volt! Nem azt mondom, hogy a legszebb amit életemben láttam, de takaros kis kastély volt, az biztos =) Ami azt illeti, szinte végig magát az épületet figyeltem, mert a sajnálatos módon a kastélyok a gyengéim =) Így ahogy a kiállított festményeket néztük két emeleten át, többször csodálkoztam rá egy-egy gyönyörű kilincsre vagy falra, berendezési tárgyra, mint festményre. Pedig volt kiállítás Barokk mesterművek, Középkori mesterművek, Bécs 1900 körül, s Gustav Klimt témakörökben - sajnos a Biedermeier illetve a Neoklasszicista és romantikus kiállításra már nem jutott időnk.


Utána a pompás kerten át átsétáltunk a másik kastélyba, ami külsőre szintén igen tetszetős volt, s a belseje se volt csúnya, ám odabent a VALIE EXPORT kiállítást tekintettünk meg, ami... nos, nem tudnám tökéletesen megfogalmazni, milyennek éreztem. Elbűvölő és visszataszító volt, a magam megrökönyödött ámulatával szemléltem. 


Utána a buszunk kitett minket a Természettörténeti Múzeum mögött, s négy óra szabadidővel útnak lettünk eresztve. Én Gabival mentem, s míg gyesek részegre itták magukat a kulturált szórakozás és a házirend betartása címén, mi bevettük magunkat a Maria Theresien Platz-on levő karácsonyi vásárba, s jómagam teljesen rácsodálkoztam a forgatagra.

Azok a portékák, amiket láttam! A hangulat! A Vörösmarty-téri vásárt beelőzte hangulatügyileg a bécsi adventi vásár. Egy alaposabb körbenézés és terepszemle után átbattyogtunk a Rathaus előtti, igazi nagy Bécsi Adventi Vásárba, s hosszasan sétálgattunk a forgatagban ott is. 
Rengeteg dolgot láttam, amibe beleszerelmesedtem, de főleg a hatalmas bécses hógömbök és a szebbnél szebb körhinták ejtették rabul a szívemet - úgy érzem, egy darabka belőlem ott maradt, s gyermeki kíváncsisággal élvezi a karácsonyi vásárt =)



Vettem egy kicsi hógömböt végül, Stephansdom-osat, annyira megtetszett - s le se tagadhatnám, imádom a hógömböket, noha eszembe juttatják egy gyerekkori baklövésemet... Ezen felül ittunk Gabival egy bögre forralt bort is, aminek a bögréjét voltam olyan gonosz és hazahoztam - annyira szép bögre! S igazi emlék az első forralt bor ivásomról =) Ezen kívül ettünk sült gesztenyét is, amit szintén akkor kóstoltam először. 
Az emberek viszont a vásárban ugyanolyan udvariatlanok és bunkók, mint idehaza megszoktam. Megtaposnak, fellöknek, s egy morranást, annyit nem szólnak feléd.


Ezen kívül sétáltunk még egy keveset, s megcsodáltam Bécsből azt a keveset, amit láthattam. Gyönyörködtem a piros villamosokban - mind a régiekben mind a kombinókban, s annyira kipróbáltam volna őket! Ezen kívül megfigyeltük, mennyire szép és fura a bécsi közlekedés a maga villamos-aluljáróival és villogó zöld lámpáival... Meg rácsodálkoztunk a kártyával működő cigaretta-automatákra is, amiket láttunk. Illetve, megméregettük azokat a bizonyos kitett, kártyával kölcsönözhető bicikliket is, amiket idehaza is terveznek egyszer bevezetni - Bécset elnézve igen közkedvelt ez az ötlet =)


Ezen felül kívülről megcsodáltuk a Tanácsházát, ami egy gyönyörű épület, beleszerettem teljesen (a képen), a Votivkirche-t (afölötti kép), szemügyre vettük a Bécsi Parlament épületét, s megállapítottuk, hogy a magyar sokkalta szebb, valamint jómagam szemeztem a Bécsi Egyetem épületével is. Valamint valahogy az egész belváros annyira hangulatos és gyönyörű és letisztult! Szerelmesnek érzem magam =)
Volt szerencsénk bemenni kicsit a Budesgärten-be is, a világ legelegánsabb kertjébe, s az is gyönyörű volt =) Illetve, Bécs még esti fénybél is meseszép - főleg, mert ott mintha jóval alacsonyabb lenne a fényszennyezés =)

Bécsi kirándulásunk végére teljesen elöntött a karácsonyi hangulat, dúdolgattam és vidám voltam - s ezt nem lehet a gesztenye vagy a forraltbor számlájára írni! - s azt hiszem ez az érzés mindmáig megvan bennem =)
Összességében egy csodálatos kirándulás volt, életem első határátlépésével. 

5 megjegyzés:

  1. Jaaaaj, annyira jó lehetett! *.* Aminél nagyon lázba jöttem igazándiból a Gustav Klimt-kiállítás volt - tudom, most idehaza van szintúgy, de mire eljutok én oda... xD
    Örülök, hogy ilyen jó élménnyel gazdagodtál, s hogy jól érezted magad, a képek pedig mesésre sikeredtek. x3 (Amúgy igen, tőlünk nyugatabbra minden sokkal tisztább és rendezettebb - pedig... na mindegy.)
    Summa summarum, jó buli lehetett. x3

    VálaszTörlés
  2. Az első, a bejegyzéssel kapcsolatban, ami megfogalmazódott bennem: rengetegszer használtad a "=)" smileyt. Ami nem baj, csak feltűnt.
    Másodjára... Annyira örülök, hogy jól érezted magad. A gonosz szörnyeteg a belsőmben (nevezett Natsu) persze irigykedik - "én is mehettem volna, ha..." alapon, de most vele nem foglalkozunk. =)
    A hangulata tényleg megvan egy ilyen vásárnak, csak a bunkó retardokat kell figyelmen kívül hagyni.
    És Bécs...! Azt hiszem, egyik nagy szerelmem. Ahogy látom, neked is. (úúú, milyen tervem támadt a jövőre...! Úúú, na még pár év. xD Felírom, aztán majd meglepetés. :P)

    Ööö... Ez nem volt túl összeszedett és letisztult komment, de nézd el nekem. Vagy töröld le. x'D Bocsánat érte, leszítva az agyamat a mai órák hada...

    VálaszTörlés
  3. Úúúú, én mindig el szerettem volna jutni oda! *.*

    VálaszTörlés
  4. Na, akkor ki kell mennem, főleg, hogy soproni vagyok... és még nem láttam a belvárost, csak Schönbrunnt meg a Metrót :D

    Viszont ha csokira vágysz, gyere Sopronba! Van itt csokimanufaktúra (ott dolgozom), meg is lehet nézni, hogy működik, meg persze mindenféle finomságot kóstolni. Ha egyszer idevetődik pár loli, elviszem őket. :)

    VálaszTörlés
  5. Tadeshi: igen, csodás voltX3 Bár nem volt túl sok Klimt-kép kiállítva, de a souvenir-boltokban minden Klimtes volt mindenholXD

    Tune:igen, valahogy Bécs "=)" hangulatba hoz. S egyszer kéne közösen is menni ki =)

    Noriko: Én Schönbrunnt és a metrót nem láttam még, de muszáj, tudni akarom, milyen a bécsi tömegközlekedésX3
    Júj, akkor muszáj Sopronban is csokimanufaktúrát nézni majd, ugyanis a csokit imádomX3
    Lehet, nem is lenne rossz ötlet a loli-találkozó szintű csokimanufaktúrázásX3

    VálaszTörlés