2010. november 13., szombat

Kérdezd meg Alizt!


Eredeti cím: Go Ask Alice
Szerző: Beatrice Sparks (bár a könyvben Ismeretlen van megjelölve)
Fordította: Csendes Anna
Kiadta: 2P Oktatási Bt.
ISBN 963 03 5556 6
Kiadás éve: 1998
Oldalszám: 143
Kötése: Ragasztott kötés
Beszerezhetőség: elég nehéz, esetleg antikváriumokban

Fülszöveg
Aliz tizenöt éves, fehér, középosztálybeli. Fogyókúrázik, randevúzik, elég jól tanul. Úgy gondolja, hogy egy szép napon szeretne megházasodni és gyerekeket nevelni.
Július 9-én Alizt megkínálják kábítószerrel. Rászokik. Feltárják előtte a szex birodalmát. Aliz szabadnak érzi magát. Néha aggódik a drogozás miatt, úgy érzi, talán nem kellene. De úgy látja, a kábítószertől sokkal elviselhetőbb a világ.
Aliz szülei nem tudják, mi folyik. Észlelnek változásokat. Azt hiszik, Aliz "rossz társaságba keveredett". Nem tudják, hogy Aliz kábítószert használ. Nem tudnak segíteni rajta.
A különbség Aliz és más drogélvezők között az, hogy Aliz naplót vezetett...

Személyes vélemény
Világsikerű naplóregény. Noha egy negyvenes nő írta több valós eseményből, számomra nem változtat a könyv élvezhetőségén. Bár szerintem a fülszöveg nagyon rossz képet fest Alizról.
Ugyanis Aliz fejlődik a történet folyamán. Először negatív irányba, de végig megőrzi a józan esze egy kis darabkáját, bárhol is szenvedjen épp - otthon, egy idegen városban, kórházban, vagy elmegyógyintézetben. Tisztán gyűlöli az élményt, átéve meg a tisztaságot. Gyűlöli magát, de képes továbblépni, döntést hozni - jót és rosszat egyaránt. Képes szeretni még megannyi megpróbáltatás után is, és képes harcolni ezzel az egésszel. Még ha a könyv epilógusa borzalmas is.
Rémisztően jó olvasmány. Olvastatja magát, noha nem tudunk meg minden részletet, épp csak annyit, amennyi a történet szempontjából lényeges. Belelátunk Alizba, és nyomon követhetjük a fejlődését.
Imádom az efféle könyveket, nekem már a Harakiri is tetszett, pedig az egy kicsit újabb és elvontabb volt, de valahogy az Aliz sokkal könnyebben megélhető volt.
Ajánlom bárkinek. Felnőttnek és gyereknek, fiúnak és lánynak, drogosnak és nemdrogosnak egyaránt. Mindenkinek tetszhet benne valami.

Ami azt illeti, erre a könyvre teljesen véletlenül akadtam rá, amikor szerdán japán előtt a könyvtár pszichológiai könyvkínálatát tanulmányoztam. Pénteken már ki is vettem japán előtt, mert annyira érdekelt.
Azt hiszem, egyre többet fogok a sulikönyvtárba járni, kellemes hely =)

4 megjegyzés:

  1. Érdekesen hangzik. =) Azt hiszem, majd velem is hazajön egyszer a drága, hogy elolvashassam. =) Jó dolgokat rejt a sulikönyvtárunk...

    VálaszTörlés
  2. Kedvet kaptam ehhez a könyvhöz. =) Nagyon tetszik. Kíváncsivá tettél. =)

    VálaszTörlés
  3. Tune: Szerintem érdekes volt, mivel belátást engedett egy kábszerélvező fejébe =) Megéri elolvasni, ez a pár oldal egykét óra alatt megvan =)

    Liani: Remélem el fogod olvasni, én ajánlani tudom =)

    VálaszTörlés
  4. "Újabban" (ez A szerelem csapdájábannal indult el 2009 januárjában) én is foglalkozom "drogügyekkel", úgyhogy amellett, hogy ez szórakoztató olvasmány lenne a számomra, még tanulhatnék is belőle, úgy érzem. =) Úgyhogy valószínűleg hamarosan elolvasom. =) Mondjuk a Napfogyatkozás és a Hajnalhasadás után. =)

    VálaszTörlés