2011. június 10., péntek

Válasz egy kérdésre - mini fotósorozat

Az ihletadók, az alapanyagok
Az egész úgy kezdődött, hogy pedagógusnapra virágot adtunk a tanárainknak, azonban máig több szál rózsa is megmaradt, eléggé ramaty állapotban, melyek a kukában kötöttek volna ki, én azonban a fejeiket, úgy döntöttem, megmentem. Erre egyik osztálytársam feltett egy kérdést:

"Te mindent szeretsz, ami halott?"

Akkor nem feleltem erre a kérdésre, nem tudtam mit mondani. Azonban a délután folyamán beugrott a válaszom. Most azt felelném, hogy:

"Nézd meg jobban őket. Ezek a virágok nem halottak. Közel állnak hozzá, de nem halottak."

Mint a képen is látszik, alul az enyészetnek engedő rózsafejek, melyeket megmentettem, tényleg haldoklónak tűnnek. Azonban ha leszedjük a felső réteget, amit mutatnak (fent balra) akkor meglátjuk a gyönyörű, selymes rózsaszín szirmokat (fent jobbra).
Hogy mit mondanék, miért mentettem meg ezeket a virágokat? Mert tudtam, hogy több rejlik bennük, mint mutatják. Tudtam, hogy fotómodelljeim lesznek a szirmok. Tudtam, hogy a szemetesbe gyűrve elpocsékoltuk volna őket. Felhasználtam, ami másnak nem kellett. 
Felhasználtam, ami másnak halott. Így véve szeretem a halott dolgokat.
Az eredmény pedig:
"Sweet Pain of the Ladies"
"Rosepetals with Tea"
"Rose and white rosepetals"
"Under the Corset"
Ami a képek címeit illeti, tudom, hogy rémes az elnevezőképességem, de nem tudom megállni, hogy ne angol címeket adjak a képeknek - még azután is, hogy felhívták egy dologra a figyelmemet... *blush*
Összességében büszke vagyok magamra, még ha nem is különösen jó képek, legalább a sajátjaim, saját beállításokkal és eszközökkel.
Rég nem sikerült ilyen jól fotóznomX3
Egyébként, a képen a fűző saját. Ami pedig a csészét illeti... nos, a szemfülesebbeknek azonnal szemet szúrhatott, hogy nem a saját tányérja van alatta. Ugyanis ez az egyetlen csészém, amihez nincsen tányérka. Pedig annyira jó lenne! Így kénytelen voltam egy másikéval helyettesíteni. Remélem nem túl szembeötlő^^"

7 megjegyzés:

  1. Tudod, amikor egyszer ikebanáztam otthon, és Krampusz úrnak a szó jelentését magyaráztam, hogy az ikiru igéből származik, satöbbi satöbbi, akkor erre közölte: "igazából már akkor meghalt, amikor levágták a száráról". Én meg nagyon elszontyolodtam, de biológiailag nézve sajnos igaza van... Ezért is nem szereti az uram a vágott virágot, mert szerinte az már "döglött", és olyan, mintha egy növénynek a levágott feje lenne.

    Én meg a cserepeset nem szeretem :D Kihalnak mellőlem, még a kaktusz is. Ami nem szól, hogy kér valamit (pl. macska), arról megfeledkezem :)

    A fotók egyébként nagyon szépek :)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek azok a képek...! *.* Esküszöm, néztem, és kis híján elsírtam magam - mostanában nagyon érzékeny vagyok valamiért... XD

    De tényleg csodaszépek...! (Remélem, egyszer a kérdést feltevő illető is megnézi őket. ^^)

    VálaszTörlés
  3. "Összességében büszke vagyok magamra, még ha nem is különösen jó képek" - megcsapkodlak mindjárt valami naggyal és keménnyel. Nem jó képek?! Eszednél vagy?! Gyönyörűek!
    Az angol címek meg... Tudom, hogy szereted az ilyet, de magyar vagy, és... á, mindegy, nem számít. :) Te képeid, te címeid. És nincs velük baj. :)

    (Esetleg a képekkel kapcsolatban, amit kiemelnék - a fehérek lehetnének kicsit jobban fehérek, úgy szebb lenne egy pöppet. Szerintem.)

    VálaszTörlés
  4. Nana: Igaz, tény és való, halott a vágott virág... de szerintem halott és halott között is van különbség. Vízzel még életben tarthatóak azért a virágok, így nem olyan nagyon halottak - legalábbis hétfő óta a szekrényünkben egy vödör vízben voltak) és jól megmaradtak. Akkor lettek volna igazán halottak, amikor mindenki lemondott róluk. Addig éltek még, mert élt a remény, hogy használva lesznek. Szerintem =)
    Én a cserepes növényeket is szeretem, csak képtelen vagyok életben tartani őket...^^"
    Köszönöm=)

    Tune: Ha a ehér fehérebb lenne, akkor sokkal rikítóbb lenne minden rajta, és úgy kevésbé tűnt romantikusnak nekem a kép. Ilyen finoman kontraszthiányosan olyanok, amilyennek akartam őket =)
    Köszönöm, szerintem is szép képek. De ez nem feltétlen jelenti, hogy jó képek is... *sóhaj* inkább elhiszem, hogy jók, mert szépekXD

    Tadeshi: kétlem, hogy megnézné *sóhaj* bár magyarázkodott, hogy nem úgy értette a kérdést, csak hát na... tudom, fura alak vagyok, és nem zavarXD
    Köszönöm=)

    VálaszTörlés
  5. Kishim, ha egy kép szép, az akkor már jó is. Ha most elemzőn mondanám, mondtam a szerintem hibát: meg esetleg a másodikon a háttérben lévő... szoba a zavaró. De a beállítás a fókusz, az élesség - ezek okék. Na nem mintha értenék hozzá, de szép képek na! És jók is! Szépen jók, vagy jól szépek? Ööö...

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek a képeid és az, ahogy a halottban is meglátod a szépet. =)

    Valahol igaza van Krampusz úrnak a virágokkal kapcsolatban, valahol meg nem. Miért viszünk vágott virágot a sírokra, miért dobják a japánok azt a folyóba, miért visszük a halottat az otthonunkba dísznek? Mert nem halott még? Igazából a száraz virág már viszi az energiát, de amíg van benne víz, amíg nem rohad, addig van benne energia, amit ad a külvilágnak. Ezért díszítjük vele a lakást és használjuk fel. =)

    A virágokkal hasonlóan vagyok, Nana! XD

    A magyar címadással én is Tune pártján állok, de igaza van, te képeid, neked kell elnevezned őket és ha neked angolul jön a kép neve, akkor úgy jött, kész. =)

    VálaszTörlés
  7. Naon jók lettek a képek, mintha 1 profi fotós csinizte volna! :D

    VálaszTörlés