2010. szeptember 22., szerda

Kastélyok

Miért jó Lászlós diáknak lenni? Szép az épület, jó a közösség, remek a vezetőség, jók a tanárok, rengeteg évközi program van a diákok kedvéért... és a szeptemberi háromnapos buszkirándulás miatt.
Kilencedikben főleg templomokat, tavaly pedig várakat nézegettünk. Idén teljesen színes volt a paletta, volt templom is, vár is - és kastélyok. Három kastély, melyből kettőbe beleszerettem.
(Képen Kishi pózol a Kőszegi főtéri templom előtt)

Fertőd, Eszterházy-kastély.
Első találkozásom a kastéllyal második nap estjén volt, mikor benéztünk, szétnézni a kertben - a kedves biztonsági őr bácsi engedélyével =) Éjjeli fényekben is gyönyörű... de a nappali látványa sokkal szebb. Az épület maga tojás alakot zár be, belülről pedig a bútorzat korhű rekonstrukció - és szabad fényképezni. Érdemes megnézni, álomszép belülről. A normális, kárpitozott falak mellett a gróf másik szenvedélye az akkori divat szerint Kína volt - vannak szobák, melyek fala kínai mintás.
Mi tárlatvezetést is kaptunk, egy nagyon kedves és gyönyörűen beszélő nőtől, aki rengeteget beszélt a családról, illetve a kor szokásairól, megközelítőleg 20 termen át. Valamint, digitális kivetítőn betekintést nyerhettünk a dekadens arisztokrácia épületmakett-gyújtogató szórakozásába is...
Terveim szerint én fogok még arra járni... elvégre, az osztálykirándulás nem az alapos megismerést tűzte ki céljául, hanem csak a bepillantást...

Keszthely, Festetics-kastély
Első nap első épülete, amit megtekintettünk, a második állomás, pont nekem volt kiosztva feladatnak. Gyönyörű épület, az egyetlen, amit nagyon bántam, hogy nem lehetett odabent fényképezni, csak külön fotójeggyel.
Vezetést itt is kaptunk, de ez kevésbé hagyott bennem maradandó nyomot - pontosabban emlékszem az épület főlépcsőházára, vagy a csillárokkal, amik láttán csak ámultam-bámultam... itt is korhű volt a berendezés. Egyébként a kastély jelenleg 101 teremmel büszkélkedhet, de sajnos
Tervezek ide is visszamenni, fotójeggyel, egy alapos körbetekintésre, ugyanis a kastély-múzeum mellett hintómúzeum is üzemel itt, valamit a könyvtárt is szívesebben nézném meg alaposabban.

A nagycenki kastély kevésbé babonázott meg, mint e kettő, de az is kifejezetten kedvemre való volt. Terveim szerint következő posztban mutatok pár képet, melyeket a kiránduláson készítettem.