2010. július 18., vasárnap

Újabb csinos kacatok a gyűjteményembe...

Rengeteg embernek van valamiféle szenvedélye. Egyeseknek a reggeli kávé, másoknak a csokoládé, a cigaretta, az ital, vagy a szerencsejáték az. Én nem kávézok, csokit is már módjával fogyasztok, nem dohányzom, nem iszok, és a szerencsejáték sem köt le.
Ellenben szenvedélyes gyűjtő vagyok. Imádok minden olyan kacatot, ami csak egy kicsit is tetszik. Legyen az antik-hatású eszköz, keleti dolog, üvegpohár, csésze, vagy akár ékszer... Ha szép, és illik hozzám, akkor meg kell vennem...
Szombat reggelente ezért szoktam főként lenézni piacra - gyűjtői szemmel vadászok, és néha sikerül is beszereznem nekem tetsző darabokat...

Többek között a tegnapi piac is ilyen volt.
Már-már végigjártuk az egész piacot apuval, bevásárolva a jövőhétre, mikor a Hungária felőli végéhez értünk... És ott állt egy stand, aminél éreztem, hogy közelebbről is szemügyre kell vennem. Gyakran járnak ki idősebb emberek eladni a régi kacatjaikat. Ez is egy olyan volt. Egy negyvenes férfi állt mögötte, gyakorlott az eladásban.
Ott láttam meg a fenti és lenti képeken szereplő darabokat. Előbbi egy karácsonyi díszekben pompázó körhinta, amin két rénszarvas van. A tetejét megfogva és az óramutató járásával ellentétesen csavarva felhúzzuk a szerkezetet, aminek hatására a tető forogni kezd lassan, mint egy igazi körhinta, közben a "We wish you a Merry Christmas" dallamát játsza.
Ami a festését illeti, hagy kivetnivalót maga után, és egy kicsit koszos is, de a vörös szín benne egyszerűen gyönyörű, így nagyon fontolgatom, megpróbáljam-e majd átfesteni.
Magassága olyan 21,5 centiméter, legnagyobb átmérője pedig 13,5 centiméter. Elemnek nyomát se látni, és súlyából következtetek arra, hogy a tetőben lévő műanyagon és a szarvasokat tartó fémen kívül egy nyersebb, agyaghoz hasonló, de annál könnyebb matériából készült.
Ez pedig egy bross, mintáját tekintve jogar. Kapásból beleszerettem. Egyszerű fémből készült, arany festéssel, csiszolt üveg berakással, és egy normális, biztosító-tűhöz hasonló kapcsa van. Kilenc centi hosszú, és 300 forintba került - eredetileg ötszázért akarta adni a férfi, de szépen mosolyogva közöltem, hogy csak 300 forintnyi apróm van...
Broshoz mérten viszont túl nagy és nehéz, vagy a tű része nem elég nagy, de inkább majd medálként fogom hasznosítani, ha veszek láncot hozzá... (Esetleg az Ázsiában szerzek egy koronás-kulcsos medált, ezúttal arany színben, és akkor egy két-három medálos láncot készítek belőle.)
Végezetül, ezúttal is elmondhatom magamról, hogy képtelen voltam megállni, hogy ne vegyek kacatokat, amikért rajongok... *sóhajt*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése