2010. június 20., vasárnap

Vasárnapi Muffinsütés


( Elnézést a kép minőségéért, hirtelenjében ilyet sikerült csinálnom.)
Ma, miután kihevertem az éjszaka fáradalmait (ennek részleteiről későbbi bejegyzésben lesz szó) délután egykor apuval összedugtuk a fejünket, és az előzetesen beszerzett recept alapján nekiláttunk muffint sütni.
Mondanom se kell, konyhából analfabéta vagyok, apu pedig ezidáig nem is tudta, hogy mi az a muffin.
A kezdeti nehézségek ellenére - miszerint mindent akkor helyben használat előtt kellett elmosnom, csak hogy tudjam, tényleg tiszta, hogy ősrégi, súlytologatós konyhai mérlegünk van, hogy felszerelést tekintve elég szerény volt a felhozatal - Két óra alatt dűlőre jutottunk a feladattal: húsz muffin sorakozott a tálcán, a használt eszközök pedig el voltak mosva.
Ami pedig az eredményt illeti: apu szerint túl vaníliás lett, de nemrossz. És szerintem is finom, mondjuk, én elfogult vagyokXD De más szerint se rossz, aminek örülök.
A használt recept pedig:
/köszönet érte IchiGonak =) /
  • 150 gramm liszt
  • 150 gramm puha vaj
  • 150 gramm porcukor /én véletlenül kristálycukorral csináltam^^"/
  • 150 mililiter tej /én 50 mililitert használtam csak, úgy épp elég krémes lett a tészta/
  • 2 tojás
  • 1 citrom héja
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 1 csomag sütőpor
Elkészítés menete:
A megfelelő mennyiségű vaj, cukor, citromhéj és vaníliáscukor egyvelegét felhabosítottam, közben a két tojást hozzáadtam. Miután felvette a tojásokat a massza, a sütőpor és liszt keverékét adtam hozzá, majd folyamatos kevergetés mellett a tejet öntöttem bele.
Utána a muffinformába beletettem a papírokat /nekem hatdarabos a formám, és 9 centi átmérőjű papírom volt/ amiket a papír tetejétől egy centiig megtöltöttem a tésztával, majd bemelegítettem a sütőt, és olyan 15 percig benthagytam a muffinokat.
Lehet, hogy nem lettek olyan igazán kipúposodó műremekek, de azért büszke vagyok arra, hogy ilyenre sikeredtek.
És köszönöm a segítséget IchiGonak, aki a receptet adta, illetve az én egyetlen hősömnek, a világ legjobb apukájának - az apukámnak =)

1 megjegyzés:

  1. Na, tök jók lettek! ^^ Igen, a tejjel vigyázni kell, mert még nekem sem sikerült pontosan eltalálnom eddig, hogy mennyi kell bele. :D

    VálaszTörlés