2011. augusztus 4., csütörtök

Piknikkosár - a felújítás

Amikor megvettem, ilyen volt...
Épp Vaterán nézelődtem (rossz szokás) amikor véletlenszerűen beütöttem a 'piknikkosár' kifejezést, és kijött a fentebbi csoda... én pedig már láttam magam előtt a kis társaságot, akik egy réten piknikeznek. Nem volt megállás, elindultam a lejtőn, és csak ezen járt az agyam. Adtam ugyan pár napot az Univerzumnak, hogy engedélyt kapjak a megvételére (avagy "ha elviszik, nem nekem szánta a sors") de senki nem csapott le rá, így én megtettem. Átvétel végett kibumlizás világ végére, majd itthon kigyönyörködtem magamat benne... és már láttam magam előtt az új bélését a kosárnak. 
Az eredeti bélés elég gyenge és foltos is volt, valamint - lássuk be - a kékeszöld-fehér kockák nem túl vidámak... így eldöntöttem, hogy újra fogom alkotni a belső részét. Mert igen, megint megszállt a "mindent meg tudok csinálni" állapot, ami nálam elég gyakori, és olyankor mindig olyan dolgokba fogok bele, amilyeneket még életemben nem csináltam - mint például ez is =) (A benne lévő furnérlemez faszínű bogarakkal volt tele...)

Felhasznált anyagaim a 46x30x20cm-s kosár belsejéhez
  • 35cm piros-fehér kockás alapon fehérvirágos lenvászon (490/m - 172,-)
  • 35cm lepedővászon (800/m - 280,-)
  • 35cm vatelin fél centi vastag (690/m - 242,-)
  • 4 db 15mm-es patent alsó fele (1 csomag/15darab 15mm-es nikkelezett patent beverővel 990,-)
  • 27x43cm-es kartonlap (vagy max 1mm-es furnér, ha van - nem volt, házilag megoldottam)
  • 8db... ilyen... két lapos végben végződő szög, amit szét lehet hajtani (van itthon rengeteg)
  • tű és rengeteg fehér cérna, ollók, kalapács, mérésre alkalmas eszköz
  • a kosár eredeti, 1mm vékony szivacsanyaga
Elkészítési idő: ha a munkával töltött napokat számolom, 5 nap
Anyagköltség: 1200,- (kosár) + kb 1800,- (vennivalóim) = 3000 forint


és ezt hoztam ki belőle...
Elsőként szétszedtem az eredeti belsőt. Damillal volt itt-ott belerögzítve a bélés, a felső kosár furnérlemeze vékony, gyenge és bogaras volt... így a szivacson és a pántokon kívül semmit nem tartottam meg.
Először is, kiszabtam az alsó kosár minden oldalpaneljének anyagát, kimostam a szivacsanyagot, kivasaltam a két vásznat, majd a paneleket elkezdtem egyesével kézzel összevarrni (három oldal, majd bele a vatelin és a szivacs, majd negyedik oldal) majd ezt követően a paneleket varrtam össze kosárformává. Ugyanezt a felső kosár belsejével is eljátszottam, majd méretre vágott kartont minden oldalán páros számú alkalommal kilyukasztottam, hozzávarrtam a felső kosarat, majd eldöntöttem, hova jöjjenek a pántok (én ostoba, elfelejtettem lemérni szétszedés előtt!) majd azok rögzített végének lyukakat fúrtam, majd a széthajtós szöggel és harapófogós kalapácsolással rögzítettem őket (a szomszédok imádhattak közben) majd újabb lyukfúrogatás a patentok alsó feleinek, majd újabb kalapácsolás következett. Ezt követően mindkét kosárrészt rögzítettem a rattankosárhoz cérnával kétszer (fent háromszor) törekedve a láthatatlanságra.

Technikai kihívások és nehézségek a folyamat során:
  • rögzített pántok leszerelése a furnérlemezről (megoldva: széttéptem, letéptem, levágtam, kilyuggattam)
  • patentok beverése (a dobozon levő kép sokat segít, amint az ember tudja értelmezni az ábrát...^^")
  • végső rögzítés - még kipróbálásra vár, hogy mennyire bírja majd a felfüggesztésem a strapát...
  • varrás - ha nem varrtam vagy 15 métert végig kézzel apró öltésekkel, akkor egyet sem. Most már legalább érzem az ujjaimat.
Összességében nagyon jó vétel volt a kosár, még így felújítással együtt is, mert bebizonyítottam, hogy meg bírom én ezt csinálni, ha akarom, olyanra, amilyenre megálmodtam. Esetleg lenne valakinek kedve piknikezni...? =)

7 megjegyzés:

  1. Jaj de édes! Nagyon kis kreatív vagy te is! :)

    Mindjárt megnézem a darukat, és választok is! :)

    VálaszTörlés
  2. WOW! Én nem gondoltam volna, hogy te ilyet is tudsz...

    Augusztusban, amiről mint tudjuk, az ősz első hónapja, elmegyünk majd piknikezni? :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyes vagy, Kishi, le a kalappal előtted!

    Nana: augusztus hogy lenne már őszi hónap?! =D

    VálaszTörlés
  4. Kishim, azt csodálom benned, hogy te amit eltervezel, azt meg is valósítod. Még ha köbö lehetetlennek tűnik is. Remélem, majd láthatom élőben is, egy piknik alkalmával! (méltó vagyok rá, hogy elvigyél vele piknikezni. xD)
    Tartok tőle, hogy a végén elszáll az egód, ha ilyeneket meg tudsz csinálni. xD Így is néha túlságosan magasra rakod a mércét... =D

    Liani: egyetértek Nanával, nézz ki, és látod, hogy ősz van. Na jó, momentán pont süt a nap...

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindenkinek! =D
    Elyon: megkaptam a mélt, most pár napig nem leszek, de legközelebb, ha találkozunk, megkapod a fülcsit majd =)
    Nana: mindenképp! majd egyeztessünk a piknikről...=)
    Tune: szerintem több piknik alkalmával is - a sulit majd havi egy piknikkel vezetjük le, vagy valamiXD Nem mindent valósítok meg, szerintem, sőt... de ezt kellett. Belekezdtem, nem volt megállás. Lépésre kényszerítettem magamXD
    Az egóm szerintem már rég elszállt...

    VálaszTörlés
  6. Kishi, még bírható az egód. Még. És ez csak rosszabb lesz az ilyenek után. :P És amúgy de, elég sok mindent megvalósítasz. Komolyan fontolgatom a lista írását. xD

    VálaszTörlés