2010. augusztus 20., péntek

Filmajánló: Ház a tónál

Cím: Ház a tónál (The Lake House)
Bemutatás éve: 2006
Főszereplők: Sandra Bullock és Keanu Reeves.
Műfaj: Amerikai romantikus dráma
Hossz: 102 perc.

Történet röviden:
Kate egy chicagoi lakásba költözik, elhagyva tóparti házát, a postaládában annyit hagyva meg a következő tulajnak, hogy hova küldje az esetlegesen érkező leveleket, és hogy a mancsnyomok a bekötőhídon már korábban is ott voltak, akárcsak a doboz a padláson. Alex, a következő tulajdonos megtalálja a levelet a postaládában - de a ház teljesen lerobbant, és a mancsnyomok sincsenek a hídon. Eldönti, hogy felújítja a házat, nem reagálva a levélre - mígnem festés alatt egy kutya szalad a bekötő hídra, festékes lábakkal... ígyhát Alex válaszol a levélre, elindítva kettejük történetét...
Ugyanis míg Alex 2004-ben él, Kate 2006-ban, és a tóparti ház postaládája az egyetlen közeg, melyen kommunikálni tudnak. Hamar egymásba is szeretnek, még így látatlanban is...

Személyes vélemény:
Fél órája értem a film végére, így az élmény friss, de négy évnyi várakozásomat elégítette ki.
Nem vagyok ugyan romantika-rajongó, sőt, de már amikor odehaza adták a mozik, érdekelt.
Elvégre, két ember, különböző időkben, egy helyen, és egy különleges postaládán át leveleznek... Érdekes felállásnak tűnt. És az is lett, ugyanis egy kellemes kis romantikus történetet kaptunk, épp annyi drámával meghintve, amennyi kellett bele.
Mondjuk, a film második felében volt egy kiszámítható jelenet - a "miért nem ment el a randira" kérdés válasza, de ahogy a végén megkerülték a "bad ending"-et, attól én is majdnem elsírtam magam. A színészi játék olyan jó, amilyennek kell lennie, a karakterek szerethetőek, a történetvezetés imádnivaló, a romantika tényleg romantikus, és nem csúszik át nyálasba, a drámai részek pedig kellően odaszögezik a nézőt, hogy izguljon a szereplőkért.
Imádtam.

1 megjegyzés:

  1. Ez az egyik kedvenc filmem. *_* Igaz, hogy én minden romantikus filmért oda vagyok, de ez tényleg nagyon jó! *___*

    VálaszTörlés